Železniční Most 400 01 Ústí nad Labem-město

Železniční Most





53 Recenze
  • MondayOpen 24 hours
  • TuesdayOpen 24 hours
  • WednesdayOpen 24 hours
  • ThursdayOpen 24 hours
  • FridayOpen 24 hours
  • SaturdayOpen 24 hours
  • SundayOpen 24 hours




Železniční Most 400 01 Ústí nad Labem-město




O podniku

|

Kontakty

Webové stránky
Zavolejte nám
400 01 Ústí nad Labem-město

Hodiny

  • MondayOpen 24 hours
  • TuesdayOpen 24 hours
  • WednesdayOpen 24 hours
  • ThursdayOpen 24 hours
  • FridayOpen 24 hours
  • SaturdayOpen 24 hours
  • SundayOpen 24 hours

Funkce

  • Bezbariérové parkování
  • Bezbariérový vstup




Doporučené recenze

Vladimir Pecha
16.10.2023
Železniční Most
Železniční most přes Labe vznikl jako náhrada původního kombinovaného mostu - železničního a silničního o délce 310 metrů. Železnice ležela 17 m nad normální vodní hladinou. 6,5 metrů pod kolejnicemi byla 5 m široká jízdní dráha pro povozy a dobytek, ve stejné výši byl 1,25 m široký chodník pro chodce. Stavba začala 10. prosince roku 1872, do provozu byla slavnostně odevzdána 14. února 1874. Most byl těžce poškozen náletem v dubnu 1945 a nový železniční most byl později postaven o několik metrů blíže k městu. Je jedenáctou největší stavbou svého druhu u nás. V roce 2020 prošel most včetně lávky pro pěší opravou.
OPHENZIE
21.09.2023
Železniční Most
mega moc zazitku jak jsme dali dole brko libani s moji milovanou pul nocni prochazka s matejem v lete jsou vsude pavuciny a uprimne to se mi dost libi navic z druhy strany u 15 ky ach jo tolik vzpomínek děkuju
Daniel Janich
14.09.2023
Železniční Most
Na to,že byla lávka bezmála 4 měsíce uzavřená,taj se mohla vyhnilá prkna vyměnit,ve finále jsem díru provizorně opravil.Čest práci!
Petr Divis
05.09.2023
Železniční Most
Prijemne zkraceni cesty mezi usteckymi brehy. Bohuzel elektrocykliste nejsou moc vitani. Najezdove rampy na schodech pod Vetrusi jsou velmi strmé a po desti klouzou no a na strekovske strane chybi rampy uplne a kolo je nutne snest hezky v teplych"."
Radek Suchopár
23.08.2023
Železniční Most
Možnost přechodu pro chodce přes Labe
Jaroslav Rohan
20.08.2023
Železniční Most
Líbí se mi, že má dobře umístěnou lávku pro pěší, kde se dá snadno, po překonání několika schodů, dostatečně širokého schodiště, projed i na kole. Z lávky je hezký pohled na Hlavní nádražní a Mariánskou skálu.
Dana Klara Vesela
07.08.2023
Železniční Most
Poslední rekonstrukce přinesla změnu na vstupu a výstupu, jsou zde již kovová schodiště. Ovšem zbytek mostu je stále z dřevěných prken, na mnoha místech nedobré kvality.Dodatek: týden po mojí recenzi je vyměněná polovina prken! Neuvěřitelné! :))
Zdeněk Zeman
25.07.2023
Železniční Most
Most vznikl v rámci stavby tzv. spojovací dráhy v Ústí. Společnost Rakouské severozápadní dráhy po prohrané válce v roce 1866 nabídla rakouskému státu, že postaví tratě na česko-slezském pomezí, požadované Pruskem v rámci mírové smlouvy. Za to však požadovala udělení koncese na tzv. polabskou dráhu Kolín–Lysá n. L.–Litoměřice–Střekov–Děčín–Prostřední Žleb s odbočkou do Ústí (k nádraží ÚTD), která jí měla umožnit jednak podíl na přepravě severočeského hnědého uhlí do vnitrozemí monarchie, jednak přímé spojení s železniční sítí sousedního Saska. Finančně vyčerpanému státu nezbylo než nabídku přijmout. O prioritě spojení s uhelnou pánví svědčí to, že spojovací dráha byla otevřena zároveň s úsekem Lysá n. L.–Střekov (jak výše uvedeno 1. ledna 1874), zatímco úsek do Děčína až s několikaměsíčním zpožděním.Trať byla budována od roku 1872. Bylo třeba vykoupit a zbořit jeden dům v ústecké Labské ulici a zadní trakty několika domů v ulici Na Ostrově (na ploše dnes zasypané nájezdem na současný labský železniční most). Na pravém břehu procházela trať přes nezastavěná pole na pomezí katastrů obcí Střekov (její zástavba ležela tehdy většinou daleko odtud na jih od hradní skály) a Kramoly. Vlastní stavba mostu proběhla v roce 1873. Po založení pilířů v řece a zemních pracích na obou březích byly postaveny kamenné pilíře, opěry, rampy a klenba a smontovány železné prvky mostu. Kombinované provedení mostu bylo zřejmě voleno proto, aby příjmy z mýta pomohly společnosti pokrýt nemalé náklady na stavbu mostu. Při tehdejší četnosti silničního i pěšího provozu velmi skromné parametry silniční komunikace postačovaly. Je otázkou, jak dlouho by při známé šetrnosti ústecké radnice a minimálním rozsahu obcí, které později vytvořily „velký Střekov“, trvalo, než by se území dnešního Ústí labského mostu dočkalo. Bez výstavby železnice by totiž velmi pravděpodobně nedošlo ani k přenesení Schichtovy mydlárny z Rynoltic u Liberce na pomezí Kramol a Novosedlic, které by tak zřejmě velmi dlouho zůstaly obcemi s několika desítkami obyvatel. Ekonomický a populační růst pravobřežní části ústecké aglomerace, který díky mostu a po něm vedoucí železnici nastal od roku 1882 (výše zmíněné přenesení Schichtovy továrny), brzy vedl k vyčerpání kapacity silnice na mostě. Problémem byl především nájezd od Kramol (z dnešní Žukovovy ulice), kde bylo nutno most podjet, před vjezdem do pily otočit o 180 stupňů, vyjet po rampě (široké 6 m) a pravoúhlým levým obloukem vjet do otvoru brány v mostním pilíři (přitom zaplatit mýto). Na ústecké straně byla rampa jednak širší, jednak příhodněji zaústěná, i když zde byl problematický zase průjezd uličkami starého Ostrova (v místech dnešní okružní křižovatky pod Větruší stálo tehdy více než 50 domů a šířka ulic mezi nimi nedosahovala ani šesti metrů). I se všemi těmito omezeními sloužil most jako jediné pevné spojení Ústí a Střekova až do roku 1936. Od konce 20. let tudy vedly i pravidelné autobusové linky.Pro železnici představoval most hrdlo. Již na počátku 20. století se uvažovalo o výstavbě paralelního mostu (osa nové koleje měla ležet přibližně 10 m níže po proudu), velké problémy s nutným výkupem objektů a výstavbou serpentiny na Větruši však tento záměr zhatily. Své zřejmě sehrálo i připravované zestátnění Rakouské severozápadní dráhy, ke kterému nakonec došlo roku 1909. Město i různé zájmové skupiny se snažily tohoto kroku využít ke zrušení mýta, erár se však v tomto ohledu zachoval nekompromisně.Po otevření mostu Dr. Beneše sice automobilová frekvence poklesla, autobusová doprava zmizela úplně (proti uvažovanému zrušení mýta teď byly pro změnu obě zainteresované obce, které se hojily stejným způsobem na novém mostě), při hustém zalidnění Ostrova a okolí Labské třídy zůstával však železniční most pro řadu obyvatel města nejlepším spojením se stále atraktivnějším Střekovem. Po „osvobození“ Sudet na podzim 1938 bylo nakonec i zde mýto zrušeno.Změnu využití mostu přinesl konec II. světové války. Samotný objekt sice bombardování na rozdíl od všech okolních domů přežil prakticky bez úhony
Lucie Šimonová
24.07.2023
Železniční Most
Památka Ústí ale kdysi ten most vypadal úplně jinak
Václav Novotný
23.07.2023
Železniční Most
Dříve byly přístupné lávky na obou stranách mostu, teď jen na jedné straně. Pěkný výhled na řeku a město.

Přidat recenzi

Mapa

400 01 Ústí nad Labem-město
Železniční Most