Dolní Břežany-Jarov
6 Recenze
O podniku
|
Kontakty
Hodiny
Funkce
- Doprava k dispozici 24 hodin
Doporučené recenze
Vladimir Pecha
14.08.2023
Dolní Břežany-Jarov
Železniční trať přes Jarov byla budována v rámci 39,6 kilometrů dlouhého úseku z Modřan do Dobříše. Stavba úseku byla zadána v listopadu 1895, k uvedení do provozu došlo 22. září 1897. Náročný okolní skalnatý terén byl překonán Jarovským tunelem proraženým 7. října 1896. S délkou 390 metrů jde o nejdelší tunel tohoto úseku. Současně se stavbou tratě byla před tímto tunelem ze směru od Zbraslavi vybudována malá železniční zastávka pojmenovaná jako Jarov. Původně stál na jarovské železniční zastávce pouze malý dřevěný domek, který sloužil buď jako přístřešek pro cestující, nebo jako výdejna jízdenek. Později byla postavena nová zděná budova s dřevěnou přístavbou. Zastávka byla poničena vichřicí v noci z 18. na 19. ledna 2007, v roce 2015 prošla rekonstrukcí.The railway line through Jarov was built as part of a 39.6 km long section from Modřany to Dobříš. The construction of the section was commissioned in November 1895, and it was put into operation on 22 September 1897. The difficult surrounding rocky terrain was overcome by the Jarov tunnel, which was pierced on 7 October 1896. With a length of 390 metres, it is the longest tunnel of this section. Simultaneously with the construction of the line, a small railway station named Jarov was built in front of the tunnel from the direction of Zbraslav. Originally there was only a small wooden house at the railway station in Jarov, which served either as a shelter for passengers or as a ticket office. Later a new brick building with a wooden extension was built. The bus stop was damaged by a storm on the night of 18-19 January 2007 and was reconstructed in 2015.
Zdenek Dvořak
07.08.2023
Dolní Břežany-Jarov
Příjemná prochazka z zbraslavy do brezan ohrobec